اختصاص 320 میلیارد ریال اعتبار به پژوهشگران در بهار و تابستان سال 1401

اختصاص 320 میلیارد ریال اعتبار به پژوهشگران در بهار و تابستان سال 1401

خدمات آزمایشگاهی کارآمد، دقیق و با کیفیت یکی از لازمه‌های توسعه پژوهش به شمار می‌رود. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با ایجاد بستری برای پیوند میان تقاضا و عرضه خدمات آزمایشگاهی، زمینه را برای توسعه پژوهش‌ها، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه روش‌های کارآمد و روزآمد آزمایشگاهی فراهم کرده است.

 

رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ارائه خدمات تخصصی در این شبکه، گفت: یکی از تلاش‌های ما در این شبکه تنوع بخشیدن، تخصصی کردن و افزایش خدمات به متقاضیان است. مخاطبان شبکه نیز تنوع زیادی دارند و در حوزه‌های مختلف فناورانه فعالیت می‌کنند.

 

اسدی فرد با بیان این‌که در حال حاضر، بیش از 1300 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی ارایه دهنده خدمات آزمایشگاهی از 140 شهر در 31 استان کشور با عضویت در این شبکه  خدمات حدود 26 هزار دستگاه آزمایشگاهی و 118 هزار آزمون را به اشتراک گذاشته‌اند ادامه داد: گستره خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه توسط اکثر آزمایشگاه‌های عضو شبکه، به همان مجموعه شهر یا استان ارائه دهنده محدود نبوده و این شبکه بستری را فراهم کرده است تا متقاضی خدمات آزمایشگاهی، خدمات مطلوب و متناسب با کار خود را از میان صدها مجموعه آزمایشگاهی و هزاران تجهیز آزمایشگاهی کارآمد و فعال سراسر کشور انتخاب کند و به نتیجه مطلوب دست یابد.

 

وی با اشاره به گستردگی طیف مخاطبانی که می‌توانند با عضویت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی، از خدمات ارائه شده بر بستر این شبکه بهره ببرند، ادامه داد: پژوهشگران، مخترعان، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دانشگاهیان و صاحبان صنایع می‌توانند با عضویت در این باشگاه، با سهولت بیشتری خدمات آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی را یافته و از آن‌ها در مسیر ارتقای محصولات، توسعه فناوری، پژوهش‌ها و تحقیقات مرز دانش بهره ببرند.

 

اسدی فرد، باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را بستری برای گرد هم آوردن فعالان زیست بوم پژوهش و فناوری دانست و گفت: این باشگاه با ارائه اعتبار برای دریافت خدمات آزمایشگاهی به صورت فصلی به طیف گسترده ای از مخاطبان، راه را برای پیوند میان خدمات آزمایشگاهی کارآمد و عرصه پژوهش و فناوری کشور هموار کرده است.

 

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این باشگاه، از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و خانواده‌ای 140 هزار نفری از دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، نخبگان، مخترعان، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق شکل داده و به اعضای خود تسهیلات اعتباری استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های عضو شبکه را ارائه می‌کند.

 

وی با اشاره به تلاش برای حمایت از زیست‌بوم پژوهش و توسعه و ترویج فرهنگ بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور با ارائه تسهیلات اعتباری، ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در قالب باشگاه مشتریان، برای بهار و تابستان سال جاری بیش از 320 میلیارد ریال اعتبار به فعالان زیست بوم پژوهش و فناوری اختصاص داده است.

 

شایسته یادآوری است در حال حاضر، 4000 نفر عضو هیئت علمی و 4300 نفر دانشجو توانسته اند این اعتبارات را دریافت کنند و ظرفیت ثبت نام در طرح های اعتباری فصول بهار و تابستان سال جاری تکمیل شده است و پژوهشگرانی که موفق به فعال سازی اعتبار شده‌اند می‌توانند تا پایان تابستان از اعتبار مذکور استفاده کنند.

 

ترک نظر

آدرس واحد آزمایشگاه و آموزش

هرمزگان - بندرعباس-رسالت شمالی- کوچه شهید بهروز بدرالدینی- پلاک 1 شماره تماس:33661582-076

آدرس واحد بازرسی و نمونه برداری

بندرعباس،اسكله شهيد رجايي‌،محوطه كانتينري مبشر نور دريا ،دفتر بازرسي و نمونه برداري شرکت پارسیان بهینه پایش تلفن تماس:33524781-076

09177665357

در تلگرام و واتس اپ با ما در ارتباط باشید

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه: 7:00 - 15:00 پنجشنبه : 7:00 - 13:30