معرفی آزمایشگاه پارسیان بهینه پایش در بستر شبکه آزمایشگاهی

کنترل کیفیت محصولات غذایی و آرایشی، بهداشتی در بستر شبکه آزمایشگاهی

مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت پارسیان بهینه پایش، از ارائه طیف گسترده ای از خدمات آزمایشگاهی در حوزه مواد غذایی و محصولات آرایشی، بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، پارسیان بهینه پایش، یک شرکت فعال در حوزه کنترل کیفیت مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی است که با دریافت مجوز از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، معاونت غذا و دارو و سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کند.اعظم برزگر مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های پارسیان بهینه پایش، با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور در حوزه‌های غذایی و کشاورزی، گفت: با کمک آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات پیشرفته و پرسنل دانش آموخته و متخصص، طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی را شامل میکروب‌شناسی، سم‌شناسی، کنترل محصولات تراریخته، شناسایی سموم و عناصر آلاینده باقی مانده در فرآورده‌های کود، آفت‌کش‌ها و همچنین بسته بندی محصولات ارائه می‌کنیم.تنوع در ارائه خدمات آزمایشگاهی

این فعال فناور، به توانمندی کیفیت‌سنجی فرآورده‌های تولیدی شرکت‌های داخلی و نمونه‌های وارداتی اشاره کرد و ادامه داد: کار پایش و کیفیت‌سنجی، در آزمایشگاه‌های فیزیکوشیمیایی، میکروبیولوژی، سم‌شناسی، تعیین ماهیت، بسته بندی و مولکولی انجام می‌شود.

 

برزگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع بزرگ و پژوهشگران را عمده‌ترین مخاطب این خدمات دانست و عنوان کرد: در آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی، با کمک تجهیزات، تمامی موادغذایی از نظر میزان رطوبت، پوسیدگی، آفت‌زدگی، کهنگی، عناصر و سموم موجود آنالیز می شوند.

 

مدیر مجموعه‌ آزمایشگاه‌های پارسیان بهینه پایش، به اندازه­‌گیری و شناسایی میکروارگانیسم­ها در بخش میکروب‌شناسی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با استفاده از تجهیزات پیشرفته حوزه میکروب‌شناسی، شناسایی عناصر بیماری‌زا و میکروارگانیسم‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

 

وی از ارائه خدمات آزمایشگاهی سم‌شناسی با استفاده از دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا گفت و ادامه داد: در آزمایشگاه سم‌شناسی نیز کار شناسایی فلزات سنگین، باقیمانده سموم آفت کش ها، مایکوتوکسین ها در انواع خوراک انسان و خوراک دام، اندازه گیری هیستامین در ماهی و فرآورده های آن، اندازه گیری کافئین در انواع قهوه و چای و اندازه گیری فلانوئیدها در آبلیمو با دقتی بالا انجام می‌شود.

 

برزگر، به فعالیت در زمینه تعیین ماهیت محصولات غذایی و کشاورزی، به ویژه در حوزه کالاهای وارداتی، اشاره و اظهار کرد: تعیین ماهیت کالاهای وارداتی با توجه به اهمیت و حساسیتشان یکی از بخش‌های اصلی فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی است که با کمک تجهیزات دقیق و پیشرفته‌ای مانند دستگاه جذب اتمی، اسپکتروفتومتر و به کمک متخصصان باتجربه انجام می‌شود؛ به طوری‌که اندازه‌گیری دقیقی صورت گرفته و در نهایت برای کالای مورد آزمون، گواهی تعیین ماهیت صادر می شود.

 

مدیر آزمایشگاه‌های شرکت پارسیان بهینه پایش از اهمیت آزمون‌های حوزه بسته‌بندی محصولات گفت و افزود: با گسترده شدن روزافزون صنعت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، بسته‌بندی در کیفیت و سلامت کالا اهمیتی بسیار بالا پیدا کرده است. کیفیت بسته‌بندی محصولات تاثیر مستقیمی بر محیط زیست و سلامتی انسان دارد و بر همین اساس، آزمون های این محصولات با هدف پیش بینی و اندازه‌گیری برای حذف کالاهای نامرغوب ارائه می‌شود.

 

برزگر، با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مولکولی این مجموعه فناور در اندازه‌گیری و کنترل محصولات تراریخته گفت: این بخش بر اساس استاندارد موجود در 4 بخش کاملا مجزای آماده‌سازی نمونه، استخراج اسید نوکلئیک(DNA) از ماده مورد آزمون، PCR و تکثیر DNA و نیز بخش آنالیز محصول، میزان تراریختگی مواد غذایی را سنجش می‌کند.

 

این فعال فناور، نقش شبکه‌سازی آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی را در صرفه‌جویی منابع و ارائه خدمات یکپارچه به مشتریان حائز اهمیت دانست و افزود: وجود بستری که خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز بخش‌های مختلف را، از دانش گرفته تا صنعت به صورت یکپارچه و بر اساس نیاز ارائه دهد، گامی اثربخش در ارتقای سلامت جامعه، کیفیت تولیدات و توسعه پژوهش‌های کارآمد است که این بستر، خوشبختانه به کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فراهم شده است. مشارکت دیگر مجموعه‌های آزمایشگاهی می‌تواند در بسط و گسترش این خدمات، راه‌گشا باشد.

منبع خبر:سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

labsnet.ir

ترک نظر

آدرس واحد آزمایشگاه و آموزش

هرمزگان - بندرعباس-رسالت شمالی- کوچه شهید بهروز بدرالدینی- پلاک 1 شماره تماس:33661582-076

آدرس واحد بازرسی و نمونه برداری

بندرعباس،اسكله شهيد رجايي‌،محوطه كانتينري مبشر نور دريا ،دفتر بازرسي و نمونه برداري شرکت پارسیان بهینه پایش تلفن تماس:33524781-076

09177665357

در تلگرام و واتس اپ با ما در ارتباط باشید

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه: 7:00 - 15:00 پنجشنبه : 7:00 - 13:30